Az internet folyamatos fejlődésével ma már egyre több cég veszi igénybe a nem hagyományos PR lehetőségeket. A PR stratégia tervezés folyamata is eszerint zajlik. E-piacterek, e-business érhető ma már el a világhálón keresztül. A PR interneten való megjelenése ma már nagy teret hódított meg. Nagyon sok tájékoztató weboldalt találunk, amely leginkább egy interaktív jellegű honlap. Számtalan olyan weboldal is létezik, ahol kérésnek megfelelően e-mail-ben küldik ki a kért anyagot. Nagyon sok vállalat lehetőséget teremt arra, hogy az adatbázisuk elérhető legyen, bizonyos feltételek betartása mellett az érdeklődők számára. Egy másik online PR lehetőség, amikor az írott és az elektronikus sajtóhoz is online elérhetőséget biztosítanak az érdeklődőknek.
Az online PR stratégia ma már teljesen elfogadottá vált, hiszen a különféle internetes eszközök valamint a mobilkommunikációs eszközök tért nyertek. A vállalatok már napi szinten foglalkoznak a belső és a külső kommunikációval egyaránt, hiszen felismerték, hogy e-nélkül ma már nehezen lehet piacvezetőként tevékenykedni. A sajtókommunikáció az interneten keresztül is megvalósulhat és az elkészült sajtóközlemények itt is közzé tehetők. Nagyon sok olyan weboldal létezik, amely cikkek publikálásával foglalkozik.
Egy vállalatnak nem csak az írott sajtóval illetve az írott sajtó képviselőinek a weboldalával kell kapcsolatot kialakítania, hanem érdemes a vállalatot a cikkeket publikáló weboldalak felé is terelnie. Minden megjelenés és egyeztetés előtt nézzük meg, hogy az adott oldal mennyire releváns a cégünk termékeivel, azaz mennyire segíthet a PR cél megvalósításában. Ha úgy érezzük, hogy a weboldal segítséget nyújthat cégünk további ismertségének előmozdításában, akkor bátran vegyük fel a kapcsolatot a tulajdonosokkal. Természetesen ehhez a céges weboldalon megtalálható adatoknak és információknak is teljesen relevánsnak kell lennie a cég termékeivel, szolgáltatásaival, hiszen a Google keresőben csak így tudunk a találati listán előrébb kerülni.