Talán az egyik legfogósabb kérdés a közösségi média felületekkel kapcsolatban, hogy mi alapján válasszuk ki a befutót? Sok olyan vállalkozó van, akinek az az álma, hogy minden közösségi média oldalon szerepeljen, ám van egy rossz hírünk: nem biztos, hogy a több a jó! A vállalkozások nagy részének még mindig nagyon elavult a weboldala és nem is nagyon igyekeznek pénzt költeni rá, inkább a közösségi médiában látják a megoldást. A weboldalak többsége eleve tartalmaz közösségi média ikonokat, ami azért lett odatéve, hogy használják őket, ám ezt sokan figyelembe sem veszik. Az ikonok sokszor kint vannak a weboldalon, de inaktívak, ilyenkor persze a látogató mérgelődik, mert hiába kattintgat.
Természetesen jelen lehet egy vállalkozás minden közösségi oldalon, de nagyon sok időt fog elvenni az egyes tartalmak előállítása és közzététele. Az nem elég, ha néha egy tartalmat feldobunk és hónapokig vagy fél évig semmi. Ezt nem szabad. Mi alapján válasszuk meg a számunkra is megfelelő közösségi médiát? Ehhez ismernünk kell a célpiacunkat, a célközönségünket. Demográfia szempontjából fontos, hogy kik is a célközönségünk? Férfiak, nők, gyerekek, idősek? Az Instagramon például a 18-35 év közötti korosztályt lehet elérni. A második legfontosabb dolgunk, hogy állítsunk fel stratégiát. Mindig releváns tartalmakat hozzunk létre, hiszen az kelti majd fel a célközönség figyelmét. Ha lehet, egy márkakereskedés nem tegyen közzé kisállatokról vagy kozmetikumokról képeket. Tudnunk kell, hogy mire kíváncsiak az olvasóink és milyen formában szeretik „magukba szívni” az információt. Ez lehet kép, vagy tipográfia is a szövegen kívül. Ha egy videót osztunk meg, akkor annak tartalma legyen minőségi. Ha mi magunk szerepelünk a videón, amint éppen prezentálunk valamit, akkor az legyen lendületes, legyen benne élet. Ne csak egy A4-es lapról olvassuk fel a mondandónkat. Talán ami még fontosabb, az pedig a trendek naprakész ismerete. Legyünk tisztában az adott közösségi média trendjeivel, hiszen csak akkor fogunk labdába rúgni.