Ma már bárki tud weboldalt hála a wordpressnek, de hatékony weboldalt készíteni sajnos nem mindenki. Marketing terv sablon segítségével és némi tudással azonban bárki létrehozhatja jól „vevőszerző” weboldalát. A marketing terv sablonnak a következőket kell tartalmaznia. Fel kell mérni a piacot, ahol a termékünket felkínáljuk. Létre kell hoznunk olyan információ halmaz, amelynek segítségével a céget és a termékeket megismeri a piac. Érdeklődőkre kell szert tennünk. Az érdeklődőkből vásárlókat kell faragnunk. Ha már vásároltak, akkor rá kell venni őket, hogy újra tőlünk vásároljanak. Különféle ajánlási rendszereket kell kidolgozni, hogy mások is megtalálják vállalkozásunkat és termékeinket.
Mi köze van ennek a weboldal tervezéshez? Nagyon sok. Ezekre a pontokra egy weboldalnak is választ kell adnia és meg kell felelnie. Első körben a weboldalról ki kell tisztán derülnie, hogy kik vagyunk, azaz be kell mutatnunk a céget. Már a nyitóoldalon érdemes egy rövid bemutatkozással kezdeni. Legyen ott a logó, a cím, a különféle elérhetőségek. A logó szinte bele fog égni az emberek fejébe, és ha álmukban felkeltik őket is tudni fogják melyik cég logója az. A vállalkozás nevéhez kössünk egy márkát is, hiszen azzal könnyebben beazonosítanak. Ezután következhet a tevékenység bemutatása. Törekedjünk arra, hogy minél több vizuális elemet használjunk és számtalan fotót meg ikont helyezzünk itt el. Ne letöltött fotókkal dolgozzunk, hanem a saját vállalkozásunkról készítsünk életképeket. A navigációs menüt a különféle szolgáltatások vagy termékek bemutatására használjuk. A menük címei legyenek érthetők és egyszerűek. Mutassuk meg a weboldalon a látogatóknak, hogy miért jó, ha tőlünk vásárolnak, miben nyújtunk többet vagy jobbat a konkurenseinknél. Hol érhető el a cég? Adjunk meg minél több elérhetőséget, akár GPS koordinátákat is. Facebook elérhetőséget, vagy akár a többi közösségi oldalunk linkjét is helyezzük el a weboldalon. Tegyük közzé a cégalapítás történetét egészen a mai napig, hiszen így látható, hogy egy megbízható céggel kerülnek majd kapcsolatba a potenciális érdeklődők. A honlap teljes mértékben fókuszáljon a célközönségre, amely már az első pillanatban derüljön ki. Mindig fogalmazz nyíltan és világosan. Legyen érthető, amit szeretnénk kérni a látogatóktól.