A konverzió tulajdonképpen egy eseményt jelöl, ami akkor következik be, ha elérjük célunkat. A jó konverzió jó eredménynek mondható. A konverzió optimalizálással tudjuk ezt az eseményt még jobbá tenni, pozitív irányba befolyásolni. A célunk minden esetben az, hogy sikert érjünk el. Többféle konverziós cél létezik.
Konverzió optimalizálás, avagy mi a célunk vele?
A konverziós ráta egy százalékos arány, ami azt jelöli, hogy weboldalunkon az oda látogatók hány százaléka képes konvertálódni, azaz elérni célját. A látogatók érkezhetnek fizetett hirdetésekből, más oldalakon kihelyezett linkekről, organikus keresési eredményekből, de a közösségi médiából is. Mi a célunk ezzel? Mi a látogató célja? Az első és legfontosabb cél az eladás. Ezen felül lehet a látogatószám növelése, az hogy hányan regisztrálnak egy ingyenesen elérhető kiadványra, vagy megadják-e a kért információkat nekünk, esetleg visszatérnek-e később a weboldalunkra. Ma már mindent lehet mérni a Google Analitycs segítségével. A konverzió mérésével megtudhatjuk, hogy nekünk mennyibe kerül egy ügyfél megszerzése, illetve magának a terméknek az eladása. Az Analitycs-ben többféle konverziós célt is meg lehet adni, ez egy teljesen ingyenes eszköz, így érdemes is ezt a lehetőséget kihasználni. A konverziós rátát is ki lehet számolni, ami azt jelzi, hogy egy bizonyos számú látogatóból valójában hány látogató az, aki konvertálódott, azaz elérte célját. vagy azt a célt, amit mi tűztünk ki. Ha látogatók szerzése a cél, akkor azt kell megnézni, hogy hányan töltötték le a dokumentumot, ami a kapcsolat felvételhez szükséges. A Google Analitycs felületére belépve az adminisztrálás menüpontban tudjuk beállítani a célokat. Később a beállítás után már láthatjuk is a várt eredményeket.
Láthatjuk, hogy tulajdonképpen mindent tudunk mérni, csak nekünk kell kitalálnunk, hogy melyik mérés az, amire valójában szükségünk van. Mint említettük mérhetjük azt, hogy az elérhetőségeket megadják-e a potenciális vásárlók, a hírlevelünkre feliratkoznak-e, vagy a letöltéseket is figyelhetjük. Ezen felül még lehetőségünk van kérdőíveket is feltölteni weboldalunkra és ezeknek a mérését is el lehet végezni. Ha tréninget szervezünk, akkor azt is mérhetjük, hogy hányan jelentkeztek a tréningre, bár ez sokszor már az eladás fázisához tartozik.