A Facebook hirdetés minden vállalkozás számára fontos lehet, hiszen ez egy fizetett üzenet, amely egy befektetés a vállalkozás számára. A hirdetések segítségével oldal kedvelőkre, célközönségre, illetve teljesen új vásárlókra is szert tehetünk. A PPC azaz a kattintás alap hirdetések árát mindig utólag számlázza ki a Facebook. Minden egyes hirdetést nyomon tudunk követni és statisztika is rendelkezésünkre áll.
A Facebook-ot ma már nagyon sokan használják, több mint 1,6 milliárd a felhasználók száma, ami napról napra növekszik. A különféle oldalakat naponta 6 milliárd fő lájkolja. A felhasználók által feltöltött tartalmakat a Facebook megjeleníti, amelyhez algoritmusokat használ. A Facebook mindig finomít ezeken az algoritmusokon, hogy minél minőségibb szolgáltatást kínáljon az érdeklődőknek. Minden esetben szűri a tartalmakat és mindig az értékes cikkeket, bejegyzéseket jeleníti meg, ezzel szemben a lájkvadász oldalakat a háttérbe szorítja. Ugyanígy jár el a megosztásokra buzdító tartalmakkal is, hiszen ezeket sem preferálja.
A ppc hirdetések árát befolyásolja a verseny az adott kulcsszóra. A hatékony hirdetések mindig értékes tartalommal bírnak a felhasználók számára. Minden egyes kulcsszóra igaz, hogy bizonyos időszakokban jobban teljesítenek, ezeket érdemes mind kipróbálni. A lényeg, hogy minél több konverziót érjünk el egy-egy hirdetéssel. A konverzió esetünkben lehet egy lájk, egy megosztás, vagy akár egy vásárlás is. Az asztali és a mobil hírfolyamban mindig érdemes hirdetéseket elhelyezni. A Facebook ppc kampány CPC vagy CPM alapon működik, azaz kattintás vagy látogatás alapon. A mérőszámok a következők lehetnek: elérés, gyakoriság, kapcsolatok, átkattintási arány, egyedi kattintás, egyedi átkattintási arány. Bevétel növelést tulajdonképpen márkaépítéssel tudunk elérni, hiszen erre a PPC reklámok óriási lehetőséget kínálnak. Az embereket meg tudjuk szólítani, ráadásul olyan embereket, akiket tényleg érdekel az adott termékünk vagy szolgáltatásunk. A vásárlók táborát így rövid úton növelhetjük. Azok a Facebook felhasználók, akik sok adatot töltenek fel a profiljukba sokkal jobban célozhatók meg a különféle reklámokkal, hirdetésekkel, hiszen sok mindent elárulnak így érdeklődési körükről is.