A webes tartalom létrehozása és rendszerezése valamint megjelenítése a tartalomstratégia része. Most a stratégia és a tervezés közötti kapcsolatra koncentrálunk. A design és a tartalom között élénk a kölcsönhatás és fontos, hogy a tartalom mindig együtt járjon valamilyen látványos és szórakoztató képpel. A tartalomstratégia tulajdonképpen mintegy ragasztóként funkciónál, hiszen ez tartja össze a tartalmat és projektet. Amikor elkészülünk egy tartalomstratégiával akkor készen állunk arra, hogy eredményeket érjünk el vele.
Az üzenet közvetítése kiemelkedően fontos, hiszen magáról a célról szól. Fontos, hogy az üzenetünk hol fog megjelenni a weboldalon. Tudnunk kell, hogy kik a célközönségünk, hiszen ez lesz a tartalom célközönsége. Tudnunk kell azt is, hogy pontosan mit szeretnénk eladni, ez az átláthatóság szempontjából kiemelkedő fontosságú. Az információkat rendszerezni kell a maximális hatás elérése érdekében. Át kell mindig tekinteni a céloldalt, hogy a tartalomstratégia céljára rávezessen bennünket. Ki a közönségünk? Milyen iskolai végzettséggel rendelkeznek? Milyen korosztály? Férfiak, nők, anyukák, apukák, nagyszülők? Mi lesz az, ami bevonzza majd az olvasókat, látogatókat? Mit kell mondanunk nekik, ami majd cselekvésre ösztönözi őket? Az üzenetek prioritását is fel kell állítani. Mi az, ami a legkevésbé fontos, mi a nagyon fontos. Mi az, amivel majd be tudjuk hívni őket, azaz cselekvésre ösztönözi a látogatókat? Érzelmi és intellektuális tényezők összegyűjtése.
A felsorolt kérdéseket, pontokat szépen sorba kell venni, hiszen a tervezés ezzel kezdődik. Ki kell választanunk a mondanivalónkhoz a képeket és a színvilágot is. Mindig olyan képet csatoljunk, ami hűen tükrözi a közvetítendő információkat, magát a célt. Tartalom tervezésnél mindig legyen egy tartalomstratégiáért felelős személy, aki az egészet összefogja, hiszen nekünk csak a végtermékre van szükségünk. Ügyeljünk arra, hogy a tervezők és az írók is megértsék, hogy mi a szerepük. Ne akarják egymás munkáját végezni, mert abból csak fejetlenség lesz. Ezek a lépések még csak a kezdethez tartoznak, természetesen még jóval több munka fekszik egy-egy minőségi tartalom megjelenésének a hátterében.