A mindennapokban talán az egyik legfontosabb cél az online marketingben, hogy elérjük a célközönségünket, azaz a potenciális vásárlókat. Ennél fontosabb célt nem igazán lehet kitűzni, hiszen minden további lépésünk innen folytatódhat. Ha nincsen vásárlói kör, akkor nem lesznek vásárlások sem. Ma már szinte az összes cég jelen szeretne lenni az online marketing világában, hiszen lassan de biztosan rájön az összes kisvállalkozás, hogy e-nélkül nem lehet célt érni. Természetesen a végső cél mindenképpen a konverzió, azaz a vásárlás elérése kell, hogy legyen.
Az első és legfontosabb, hogy valamilyen úton-módon kapcsolatba lépjenek velünk. Ez lehet egy poszt lájkolása, vagy egy termékértékelés leadása is. Ezen felül lehetőséget kell adni minden potenciális vásárlónak arra, hogy olvassa a hírleveleinket, amelyben mindig a legfrissebb, a vállalkozással kapcsolatos információkat küldjük ki. Az internet segítségével ma már mindenki elérhető. A világ bármelyik pontján, bármilyen korosztály. Az online felületeken keresztül hirdetni még mind a mai napig sokkal olcsóbb, mint például a tévében vagy egy óriásplakáton. Sokkal egyszerűbb és gyorsabb ezeken a felületeken felépíteni egy márkát vagy hírnévre szert tenni. Persze nem a mi vállalkozásunk lesz az egyetlen, aki ezt az utat választja, így fel kell időben készülni arra, hogy versenytársakból itt is lesz bőven. A konkurencia is igen nagy, hiszen ma már sokan bármit meg tudnak rendelni saját maguknak Kínából, ráadásul sok esetben még postaköltséget sem kérnek el a kínai cégek, hirdetők.
Természetesen a tömegből ki lehet tűnni, de ahhoz keményen kell dolgozni minden áldott nap. Minden online marketing megjelenést meg kell tervezni és kivitelezni, csak így érhetünk célba. A következőket mindenképpen meg kell tenni: online marketing stratégiát kell tervezni, ki kell alakítani az online kommunikációt, a közösségi média oldalainkat ki kell alakítani, el kell végezni a keresőoptimalizálást és természetesen el kell készíteni a szövegeket, a képeket. El kell indítani a Google AdWords hirdetéseket, elemezni kell az itt kapott adatokat. A vásárlókkal folyamatosan kell tartani a kapcsolatot, például hírlevelek segítségével.