Az okostelefonok, az Ipad-ek, a Tabletek világában mindenkinek meghatározza az életét a közösségi média. Az élet több területére is kihat, ilyen a munka, a szabadidős programok, a szórakozás, az életünk, az egészséges életmód, a környezetvédelem és még hosszan sorolhatnánk. A 10 legújabb trend 2017-ben a következő volt.
- Live streaming videók: ezek a videók mindig élő pillanatokat közvetítenek családokról, cégek életéről, magánemberek programjairól stb. Mi magunk is tölthetünk fel ide videókat, amelyet azután érdeklődési körtől függően akár több millióan is megtekinthetnek. Ma már bárki a nap bármely percében nézheti ezeket a videókat, hiszen útközben már szinte mindenkinél ott van az okostelefon. Megoszthatjuk a különféle történeteket, ezt megtehetjük a privát oldalunkon és a céges oldalunkon is. Élőben közvetíthetünk egy oktatást, egy közösségi eseményt, egy családi eseményt stb.
- Chatbot, azaz a legújabb FB applikáció: a marketingeseknek hatalmas lehetőséget nyújt ez a legújabb fejlesztés, amely a Messengeren belül található meg. A chatbot segít az azonnali kérdések megválaszolásában, így sokkal szorosabb lehet a kapcsolatunk a vásárlókkal is. Ma már a nagyobb cégek is aktívan kihasználják ezt a lehetőséget a kapcsolattartásra.
- Idővel lejáró tartalmak: ma már szinte nincs is olyan vállalkozás, amely ne élne ezzel a lehetőséggel. A tartalmak egy meghatározott idő múltán elérhetetlenné válnak a felhasználók számára.
- A közösségi média centralizálódása: az FB megvásárolta a WhatsAppot, az Oculus Riftet, a Twittert és az Instagramot is. A Microsoft a LinkedInt. A dolgok ne maradnak változatlanok, ezért a különleges átrendeződésekre minden marketingesnek figyelnie kell.
- Az online világban fontos a figyelem megtartása és a fenntartása: Az idővonali frissítések megváltoztak, így ha nem fizetünk, akkor soha nem fogunk előre kerülni. Az FB és a Twitter is változtatott a megszokott frissítéseken.
- Törekedjünk az automatizációra: vegyük igénybe a különféle automatikus marketing szoftvereket, ha előrébb szeretnénk jutni, hiszen olcsók és okosabbak is nálunk.
- Az általános tartalmak ma már senkit sem érdekelnek: a hirdetéseknél és a tartalmaknál is törekedjünk a relevanciára. Az FB úgy céloz, hogy megnézi mire voltunk kíváncsiak az elmúlt időszakban, a kampányok kiválasztásánál erre ügyeljünk. Mindig azok a tartalmak kerülnek előtérbe, amelyeknek magas a releváns tartalma.
- A bloggerek mindig is törekedtek a minőségi tartalomra, így most aki nem vezet blogot az le fog maradni. A rajongó tábor most sokkal fontosabbá válik, hiszen a Facebookon, a Twitteren és az Instagramon is fontosak lesznek a megosztások, lájkok stb… A célközönséget így sokkal könnyebb lesz elérni.
- A közösségi oldalak előtt nincsen titkod: azaz ami eddig nem volt látható az is az lesz, ma már a közösségi csatornákon elterjed a híre az ügyfélpanaszoknak, ezért legyünk résen és cselekedjünk időben.
- Az adatok tartalma folyamatosan nő: ekkora mennyiségű adathalmazból egyre nehezebb lesz kitűnni, ezért szükséges a mesterséges intelligencia. Ez majd kiszűri a zűrzavarból az értékes tartalmakat.